суббота, 29 марта 2008 г.

Трамваї та Тролейбуси Житомира

Житомирський тролейбус виник у часи тролейбусного буму - у 1962 році. Будівництво нових ліній продовжилося і в незалежній Україні, і на разі Житомир має 20 тролейбусних маршрутів.
Контактна мережа охоплює майже усе місто, і наразі можна говорити про успішне завершення будівництва ліній, оптимізація може торкнутися лише машрути на діючих лініях.

Єдиний маршрут, що дожив до наших часів і нині є безномерним: просто трамвай. Власне, трамвай у Житомирі як вид транспорту врятував гігантський льнокомбінат, куди було побудовано нову сучасну лінію.

1909. Побудовано Московську лінію: від Київської лінії до Житнього ринку однойменною вулицею. Ця ділянка дотепер збереглася і є найдавнішою трамвайною лінією Житомира.
1914. Вулицею Московською лінію продовжено до Сінного ринку.
1921. Від кінцевої зупинки на Московській вулиці через Сінну площу побудовано тупик до міської вузькоколійної залізниці.
1941. Під час війни рух було закрито.
1956. Цетральний трамвайний вузол перенесено з Соборної площі на площу Перемоги.
1961. Побудовано лінію вулицями Бориса Тена та Східною, з кінцевою зупинкою недалеко від Ботанічного саду. Лінія спочатку була одноколійною, згодом перешита да двоколійну.
1963. Добудовано лінію до льнокомбіната і об'єднано з трамвайною системою міста. Видно, що лінія від депо до льнокомбіната побудована як швидкісний трамвай: відокремлено від руху автотранспорту.
1977. Відкрито трамвайно-тролейбусне депо №2, закрито депо на Малобердичівській і розібрано службові рейки від старого депо до площі Перемоги. Власне, у такому вигляді трамвайна система існує і дотепер. У різні роки висувалися проекти розширення трамвайної системи: і відновлення руху до вокзалу, і будівництво ліній по вул. Ватутіна, Щорса, Мануїльського, на Мальованку та інші, однак поки вони залишилися проектами. Та наявність значного парку трамвайних вагонів, що значно перевищує потреби існуючого маршруту, дає передумоги для розширення.

Интернет-издание «Журнал Житомира»

Комментариев нет: